temanku

15 Okt 2012

Adakah ini dugaan atau sebaliknya?

Assalamualaikum.
Tiba-tiba rasa nak update pulak. Walau hakikatnya terasa malas. HEHEHEHE. Takde apa kisah menarik pon yang aku nak kongsikan. Just nak meluahkan apa yang terbuku dihati. Setiap kali bercinta, peneman yang paling setia adalah airmata. Betul tak? Tipu la kalau kata tak betul kan. Perempuan dengan airmata memang susah nak dipisahkan. Bukan kata lelaki tak penah menanggis. Tapi yang kerap menanggisnya perempuan.


AWAK!
Hati perempuan nie lembut. Jangan la awak sakitkan hati seorang insan yang bergelar wanita. Awak sebagai lelaki dicipta oleh ALLAH untuk menjadi pelindung kepada wanita, bukan untuk menlukakan hati wanita. Ingat tue awak!



Kenapa dengan aku sejak akhir-akhir nie pon aku tak tahu. Macam-macam yang tengah bermain dalam fikiran aku. Aku takut kehilangan orang yang aku sayang. Dah hampir dua minggu die tak mesej dan call. Sebab buzy dengan beban kerja yang banyak. Ok aku faham kerja dia macam mana. Aku cuba faham. Tapi kenapa time macam nie macam-macam perkara negatif ada dalam fikiran aku. Dia dah pesan jangan fikir bukan-bukan. Tapi still tak boleh. Tapi hati aku nie resah. Dah tempoh tue jugak la aku asyik nanggis. Aku betul-betul takut kehilangan seorang insan yang paling aku sayang yang aku rasa boleh bimbing aku n anak-anak aku suatu hari nanti. Sampai bila nak terus macam nie. Aku tak mampu nak tempoh benda nie sorang-sorang. Tapi kalau ditakdirkan aku dengan dia berpisah. Aku redha! Walaupun aku tahu ia menyakitkan. Tapi aku kena terima, bukan ke jodoh itu dah ditetapkan oleh ALLAH. 

"Ya'allah kau kuatkan lah hati hamba mu ini. Kau berikan la kekuatan untuk 
menerima segala dugaan dari mu ya'allah. Ya'allah, kau satu kan lah 
kami dengan sebuah ikatan yang sah disisimu. Kau berikan lah petunjuk kepada kami. 
Andai dia bukan jodohku, kau jauhi la kami dari melukakan hati sesiapa. 
Sesungguhnya engkau yang maha mengetahui."
~amin~

Aku akan tunggu dia. Buatmu MOHAMAD ZULHAIRI BIN HASSAN.




seronok kew baca?? datang lagi nyerk! ~TERIMA KASIH~

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dah PANDAI baca tue,TOLONG la komen sikit!!
^_^