temanku

4 Jan 2012

?????????????????

assalamualaikum semua!!!
saje nak update,terase bosan pulak,..2 yang gatai tangan nak update,lau tak..tunggu berhabuk la baru nak update..hihihihihi...ape story nak wat ha???xtau la kan,..tengok tajuk pon banyak tande soal,..hHhHAahaha..cerita pasal aku punye cerita la,...hahhahaha..pada 15/12/2011 tamat la aku punye pengajian di ILP IPOH,..manyak syok oooooo!!!! hahhahaha,.tapi xabih sepenuhnya,tau sebab pew??? sebab xabih pratikal lagi la,..sementare nak abih pratikal nie,kitorang dibagi cuti selame 3 minggu,..cukup la 2 kan,..dalam 3 minggu nie jew,macam-macam kisah ade chor! tak kire la baik kew,buruk kew,apew kew,...ape-ape je la kan,..cam biase la,seminggu yang pertama aku duk terperuk kat kampung kesayangan aku,.memang bosan la aku kat sane,time-time cam 2 pulak duit takde...memang azab beb!!nak online pon xleh tau,.bab aku tak bayar broadband aku nie...hahahahaha,..padan muke kan!! minggu yang kedua pulak aku g umah bapak aku kat bangi! salah kew seorang anak nak balik umah ayah die??????? xsalah kan!!! nak tau kes nya apew...nie nak cerita nie,hohohohoho,..aku nie anak yang degil cikit,tapi degil bersebab DOH!!hahahah...aku nie jenis xbetah duk umah ayah aku,..tau x ape 2 BETAH???xtau!! betah 2 kirenya xtahan la,..lepas jew aku pindah sekolah mase form 4 duk kat kampung,.semua penderitaan aku mase duk umah aku berakhir,bukan sebab apew,sebab mak tiri aku.......boleh dikatakan setiap ari ade jew yang xkena,mesti kena pukul punye la,..kalau ayah aku rapat sangat ngan aku pon xboleh,mesti kena gak,...sedih aku,...abang-abang aku masing2 jauh ngan aku,..aku jew yang tercampak ngan ayah aku,.aku selalu kena tito kat bilik air,kena makan cili api,lau kena pukul 2 mesti kena ngan paip getah,..azab race nya,..bila badan dah lebab,dia soh aku pakai baju lengan panjang!!makan pon kena kawal,..seksa gila aku rase time 2....time 2 aku kecik lagi...xpandai nak ngadu!!! Die gak selalu pesan jangan ngadu kat bapak aku,..lau ngadu memang mati la aku race....cukup la penderitaan selame 10 tahun race,..sampai aku form 4,..dalam 10 tahun 2 jugak la die pisah kan aku ngan nenek,atok,abang-abang n sedare yang lain,..hubungan aku ngan abang aku dulu pon xserapat adik beradik,.bila jumpe kitorang nie macam orang asing jew rase,..hahahahahhahaha,....bila dah duk kampung memang terase lega sikit rase nya,jauh dari keluarga..hahahahaha..boleh dikatakan bile ayah aku ajak balik bangi jew,.aku mesti cakap taknak,..semua makcik n pakcik aku tak suke kat aku,bab die buruk kan aku...yew memang aku budak yang degil,...macam2 aku buat,...tapi bila dah besar,aku tau kenape aku jadi cam 2,.sebab terseksa..lau nak cerita kat sini memang xkan abih,..lame gak la aku xbalik kampung belah ayah aku,..ade gak la dalam 2 tahun,..pas aku abih SPM,..aku selalu balik kampung belah arwah mak aku jew,..bab die la yang jage2 abang2 aku,..baru2 nie la aku ikut ayah aku balik kampung sebab ade orang meninggal,..yang dulu semua pandang serong kat aku,sekarang tersenyum bangga!!hahahhaha,..diorang dah nampak perbezaan aku,..aku tak sangke dalam mase 2 tahun xbalik,macam2 kisah rupenya,..hahahhaha,..semua orang dah tau peragai mak tiri aku yang sebenar,...mase 2 aku memang tak terkejut sangat,sebab aku dah jangke benda2 nie mesti akan terbongkar,..tuhan 2 lau nak balas sekejap jew,.tak payah tunggu kat akhirat,.kat dunia pon dah cukup,..ayah aku pulak terlalu dengar cakap mak tiri aku,..aku xtau la apew yang die dah wat sampai ayah aku tunduk ngan die,..itu antara die ngan allah,..aku xnak tuduh2,..tapi nalurii aku kuat mengate kan ayah aku nie dah terkena ngan die,..sebab apew???sebab dulu mase arwah mak aku masih idup,.ayah aku selalu tengking arwah mak,mase arwah mak dah nazak pon ayah sempat ag marah2(itu yang aku dengar)...
kadang2 kecian pon ade ngan ayah aku,kadang2 sakit ati pon ade...ntah la,..baru2 nie aku gaduh ngan mak tiri aku n aku kuar dari umah duk umah makcik aku kat rawang,..die la makcik yang paling aku sayang,..die la IBU aku,..sekarang nie ade masalah besar,...mase aku gaduh 2 die pukul aku ngan rotan,..pergH!!!! umo dah 19 tahun pon kena rotan beb,..aku lawan la,..tapi aku xsentuh die,..just aku sound die jew,..pas 2 ecok nya aku lari la dari umah,.hahahahha,..sekarang nie semua dah tau aku kena pukul,..semua soh aku wat laporan polis,..tapi aku xnak,,..aku pikir gak mase depan ayah aku cam ne,..abang aku dah cerita kat ayah aku semua nya,..aku xtau la ape kisah yang akan berlaku pas nie,..aku pon xkan balik dah kat umah ayah aku,..aku akan datang just nak amik barang2 nak pratikal jew,....ayah aku tepon ponn aku tak angkat,..maafkan farah abah!!!


dah la!!cukup la 2,...malas nak cerita dah,.nanti lau ade mase aku cerita ag tau,....bye2 semua!











seronok kew baca?? datang lagi nyerk! ~TERIMA KASIH~

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dah PANDAI baca tue,TOLONG la komen sikit!!
^_^