temanku

19 Jan 2012

Dah Bersawang Kot!!!

Kesah Pratikal.................

pergh!!!! lame tol aq tinggal kan blog nie,tapi xsampai setahun pon lagi,baru bape minggu xupdate,....nak update tapi rase berat jew tangan nie nak update,....hahahahha,.nasib baik la ari nie terfikir nak update,nasib xbersawang lagi,just berhabuk jew!!!kasi lap sikit,.hahahahahaha..wah! skunk dah dekat ahir bulan dah,sekejap jew mase berlalu nyerk,dah tue rupenya aku,..(terpaksa ngaku) dan hampir sebulan gak la aku menjalani pratikal,...macam ne rase pratikal?? ooOOOooo xku sangka,memang menyeronok kan,TAPI memenatkan,..hahhahaha,..adat la bekerja kan,..masa mula2 2 agak berdebar gak la,.tapi skunk dah seronok dah,....walaupun kadang2 agak memboringkan,..nak tau wat pe kat cnie..kat cnie tempat percetakan buku,..syarikat ARIF CORPORATION SDN.BHD,..macam2 buku la,..aku ditugaskan wat majalah sekolah,bukan aku sorang jew,ramai ag la,...mula2 2 memang merunsingkan gak la,bagi aku memang satu kerja yang berat sangat,..yela,dia bagi bahan rujukan,korang wat la macam anew pon samapi jadi satu majalah sekolah yang lengkap,.pandai2 la korang design cam ne pon,..tapi bila dah wat jadi seronok la pulak,...kat sini dia guna kan microsoft publisher,adobe photoshop, dan macam2 la,..lau yang kreatif 2,memang majalah korang mesti cantek punye,..aku nie bukan pandai sangat pon,.hahahahha,.baru nak terkedek-kedek belajar,..hahahhaa..orang kate setakat edit gambar sendiri 2 lepas la kan,..hahahahaha..kan sini,laki semua kerja kat mesin,perempuan jew duk kat office,untung kan..hahhahaha...cukup la 2,malas nak cite dah pasal nie,.huhuh,.

Nak Kongsi Bersama.......

ape perasaan korang nyerk bila seorang ayah xamik tau pasal anak dia??mesti sedih kan,...macam 2 la aku
rase sekarang,paling aku dapat rase sangat pas aku gaduh ngan mak tiri aku,PEDIH nya la..masa aku nak pergi pratikal nie pon dia wat xtau jew,..makcik aku yang urus kan aku semua,die antar aku,belikan barang2 aku,bagi duit kat aku,..bila abang aku ajak sekali dia just cakap "wat pe nak g korang dah ade" sedih nya la,...nape la ayah aku jadi sampai cam 2 sekali nyerk,..rase was2 pulak,..bila nak tito jew mesti pikirkan AYAH ngn arwah MAK,..mesti bahagia lau semua nya ade,..tapi aku xpernah nak menyalah kan takdir,mungkin jadi tertulis cam2 kan,...terima jela,..sekarang nie aku mengharap kasih sayang dari abah n ibu(makcik n pakcik),nenek,atok n abg2 jela,..itu je yg aku ade,..aku ade korang gak,korang la kawan2 aku yang paling aku sayang,..walaupon aku ade masalah besar sekali pon,aku masih mampu tersenyum dengan kerenah korang,.cuma kadang2 termudi sikit 2 biasa la kan,..hahhaha,..

itulah sedikit coretan aku untuk korang semua,...
sayangilah family korang selagi semua nya masih ada,jangan campai korang menyesal seumur hidup,belajar memaafi orang dengan mudah n yang penting xmenyimpan dendam n banyak2 kan bersabar,..itu la pesan nenek aku kat aku,..n saling hormat menghormati sesama makhluk,..xkira la sape pon,...insyaallah hidup akn diberkati,..solat pon jangan tinggal(azam 2012)....fikir-fikirkan la,..untuk kita semua,..termasuk aku,..






































seronok kew baca?? datang lagi nyerk! ~TERIMA KASIH~

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dah PANDAI baca tue,TOLONG la komen sikit!!
^_^