temanku

4 Mei 2012

Rezeki Datang dan Pergi

sekian lama tak update nie tau!!
alhamdulillah hari nie aku dapat gaji, walaupun tak banyak tapi rezeki tue masih ade. maklum la bulan nie jew aku banyak cuti, tue yang gaji banyak kena tolak. tapi still leh simpan ag! yeke leh simpan? macam tak je aku rasa. dapat je gaji, aku terus kuar buat "cermin mata" baru. itu pun just tukar cermin jew! dah kena rm140.. bayar bil "broadband" rm50. pas tue duit nak beli barang dapur rm50 gak! ade la simpan sikit. itu pun nak kuar lagi nanty! adoi... ekonomi semakin meningkat. duit lesen lagi rm250. lom lagi duit saja-saja!! ape pon aku kena lepas kan yang penting dulu. yang lebihnya baru la nak simpan or nak guna. hahahaha. nak shopping, aku dah shopping guna duit ayah aku bagi tuk wat lesen! hahaha. so duit gaji kena cover balik tuk buat lesen! dah la beli seluar jeans 2 helai xmuat. dah rugi rm60 tau! peha aku besar sangat. tak puas hati esoknya ajak member kesayangan aku g "uptown shah alam" semata-mata nak beli seluar jeans. 2 helai aku borong! rm90 tau. tue la aku kalau dah dapat beli baju macam tue la. lagi-lagi time aku gila nak beli kasut, beg or seluar jeans. tapi saya tak mampu nak beli yang berjenama macam awok-awok semua. janji benda tue elok, selesa dipakai tue dah mencukupi! tapi aku nie jenis kedekut nak beli barang yang berjenama! kalau nak beli perkara pertama yang aku pikir pasal makanan. hahahha terukkan???  yela sesetangah orang sanggup berlapar janji dapat benda yang berjenama. tapi aku tak! huahuahuahua raya pun dah nak dekat kan.. puasa pon nak dekat dah! so duit gaji bulan depan kena simpan sikit tuk shopping baju raya. insyaallah lau dipanjangkan umur!! sekarang nie aku berpuas hati walaupun aku selalu kena membebel sebab tak reti nak simpan duit sebab ape yang aku nak, aku just tunggu gaji n leh beli ape yang aku nak! huhuhu orang cakap rezeki tue takkan datang tanpa usaha! tul tak? betul la kan. ane ade duit jatuh dari langit dengan tiba-tiba. kena usaha baru ade duitnya! dah la. nak pi makan "BIG APPLE" yang aku beli tadi. tak sah lau kuar tak beli. meh sini >_<


mesti terliurkan?? hahahhaha  byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. ^___^

seronok kew baca?? datang lagi nyerk! ~TERIMA KASIH~

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dah PANDAI baca tue,TOLONG la komen sikit!!
^_^