temanku

21 Jun 2012

Lumrah Kehidupan

Assalamualaikum semua!
Lama juga blog aku nie menyepi tanpa khabar berita dari aku. Maklum la lappy saya member pinjam untuk buat projek. Maybe sekarang dah siap kot. Nie la first time, paling lama lappy berjauhan dengan tuan dia walaupun kadang-kadang pi melawat lappy nie kan! huahuahua. Yang tak boleh belah nya pernah satu hari aku menanggis sebab terlalu rindukan lappy nie. Maklum la die jela harta yang aku ada, so kena la jaga elok-elok. Sepanjang ketiadaan lappy aku, macam-macam berlaku dalam kehidupan seharian aku. Tak kisah la baik ke yang buruk ke. Macam-macam! Dengan ragam manusia yang pelbagai membuat kan aku lebih banyak mengasingkan diri. Kadang-kadang aku sendiri tak faham dengan peragai aku sendiri. Apasal aku kemaruk sangat dengan CINTA nyerk? Apa yang ada dengan CINTA? Mungkin salah satu sebab aku nak kan kasih sayang n perhatian yang secukupnya. Buat masa nie aku memang dah tak nak pikir pasal benda nie. Masalah yang aku duk pikir sekarang siang malam  ialah pasal sambung study. Orang lain dah siap prepair, aku apa pun tak buat lagi tau. Nie semua gara-gara AYAH aku yang duk merungut kata takda duit. Dia kat duit banyak abih buat rumah, pas tue dah la die nak pencen akhir bulan 7 nie. PARAH katanya! Hati sape yang tak tersentap, masa aku terasa menyesal sangat bagi tahu yang aku dapat sambung study. SO sekarang pintu hati aku pun dah tertutup nak sambung study lagi, aku ingat nak teruskan kerja cari duit sendiri. Kumpul duit buat modal buka bisnes sendiri! ~AMIN~ Doa-doakan la aku nyerk. Insyaallah akhir bulan nie aku kuar motor n then bagi tahu abang-abang aku yang aku dah taknak sambung study. Aku tahu harapan diorang dekat aku tinggi. ALONG n ANGAH yang banyak memberi aku semangat. Kadang-kadang tak sampai hati nak hampakan diorang. Aku harap diorang takkan marah dengan keputusan aku nanty. Biar la dengan ayah aku, pentingkan dengan kehidupan dia sampai anak-anak sendiri terkontang - kanting! Puas hati la maktiri aku bila bapak aku nak pencen dah. Amek la sebanyak mana harta yang kamoo nak. Satu sen pun aku tak kan mintak. DUNIA OOH DUNIA, MANUSIA OOH MANUSIA! 
Sematkan sifat SABAR dalam diri korang sendiri, dugaan tak pernah hilang dari kehidupan seorang manusia. Jangan sekali putus asa dengan apa yang berlaku. 

WASSALAM



seronok kew baca?? datang lagi nyerk! ~TERIMA KASIH~

1 ulasan:

  1. semoga awk terus bersabar yer dugaan hidup ni membuatkn kita lebih mengenali diri kita n org sekeliling kita......semoga tabahyer

    do visit n follow mine ok
    http://myaleo.blogspot.com/2012/05/holiday-after-lin-wedding.html

    BalasPadam

Dah PANDAI baca tue,TOLONG la komen sikit!!
^_^