temanku

13 Apr 2012

Panas baran??

alahai,
mengantok rasanya. bila la nak balik kejew nie kan. saya dah kepenatan yang teramat nie! hari nie topik kita bersama pasal "panas baran". sikap panas baran dalam diri setiap manusia tue bagi aku normal la kan. cuma kita leh kawal atau pun tak jew. bergantung pada setiap individu la kan. aku sendiri pun panas baran gak. tapi kan kalau perempuan panas baran biase nya la akan diakhiri kan tangisan. hahaha serius aku tak tipu! kalau tak caya korang g test kat mana-mana perempuan la bagi die panas sikit, cakap la ape pon bagi panas baran dia naik n then tengok kesudahan dia ape akan jadi. jeng3! aku cakap benda yang betul. sebab kadang-kadang aku pun cam tue. hahaha. tapi kalau lelaki panas baran memang teruk kan. aku sendiri tengok pun takut. pergh! gila la, serupa macam HULK dah aku tengok. hahaha. orang cakap la kan kalau lelaki yang panas baran nie mula bersuara, kita yang kena nie hanya perlu diam tanpa bersuara jew tau. sebab kalau kita bersuara lagi bertambah panas baran die tue, silap-silap leh dapat cop 5 jari percuma kat muka! sekarang nie banyak kes dah pasal panas baran nie, tak kisah la suami kew pakwe kew atau sebalik nya. takut aku tengok! lebam-lebam kena pukul. aku dah seriau (ngeri) dah kalau bab pukul-pukul nie. ingat! lelaki yang memukul perempuan dianggap dayus. so korang kalau yang dapat pakwe panas baran tue bawak-bawak la suruh die berubah! kalau nak suh tinggalkan kejam sangat. esok-esok g kat orang lain sama gak kan. so jalan yang terbaik untuk korang yang panas baran nie ialah berubah! bak kata nenek aku la kan. kau bujang nie tak pe la lagi esok-esok kalau dah kahwin abih periuk belanga kat dapur terbang. hahahaha cukup sebulan abih barang kat dapur tue. hahaha toink2! 


nak buang panas baran dalam diri nie senang jew sebenarnya kalau diikutkan. cuma kita kena perlu banyak bersabar, kuatkan fizikal dan mental, ego tue jangan terlalu tinggi sangat! biasenya panas baran berlaku bila kita dalam keadaan penat, strees, kelaparan, gangguan emosi n banyak lagi la kan. sebenarnya panas baran ni jangan diikutkan sangat! bila kita terikut-ikut tue sebab die dah menjadi sebati dalam diri kita. sikap panas baran kita juga la boleh kita dibenci oleh orang disekeliling kita, kita akan kehilangan kawan-kawan. yela! siapa nak kawan ngan orang yang panas baran kan? nak hilangkan kan panas baran nie senang jew. selalu dekat kan diri dengan Allah, banyakkan beristiqfar jangan asyik mencarut jew tak abih-abih, sentiasa berfikiran positif, buang sikap ego dalam diri, n banyak lagi. kalau dah tak leh nak kawal sangat panas baran tue pi je hantuk kepala korang kat dinding! pas tue mesti hilangkan. hahha gurau jew! >_< , korang kena sentiasa senyum walaupun benda tue menyakitkan hati korang tak pun pi la cari siapa-siap yang sudi mendengar luahan hati korang tapi bukan dengan cara marah-marah! kena faham ayat tue k. so dari skunk try la ubah diri tue. tak ksah la sape-sape pon termasuk la aku yang menulis entry nie kan



seronok kew baca?? datang lagi nyerk! ~TERIMA KASIH~

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dah PANDAI baca tue,TOLONG la komen sikit!!
^_^