temanku

11 Apr 2012

sahabat atau kawan?

yes!
leh pon update.. toink2!!
aku dah lamanya sebenarnya nak update.. tapi masa n keadaan tak mengizikan aku berbuat demikian. terbaik tak ayat aku! mentang-mentang la hari nie cuti, aku pun jadi malas. bukan malas sebab pew, sebab tak larat sebenarnya. badan dah terasa nak demam. bila malam jew mula merengek. semua aku sebutnya, nak nenek nak along nak ibu! sedihnya bila duk jauh nie. nie siang aku cergas la sikit. malam karang mula la! nak kata tak pernah berpisah ngan family tak juga. cuma satu jew aku tak leh berpisah ngan IBU. nak tau sape IBU aku, pandai2 la baca entry aku sebelum nie. dah-dah tak payah nak merapu sangat!! aku confius la antara "sahabat n kawan"kadang-kadang orang cakap kawan lagi penting dari pakwe/makwe. bagi aku la kan dua xpenting, yang lagi penting family kita sendiri, walaupun besar mana maslah kita siapa yang akan tolong kalau bukan family. serius aku cakap! baik korang fikir-fikir betul-betul, bukan aku cakap kawan tak penting. kawan memang penting dalam hidup tapi bila kita kesusahan siapa yang nak tolong? kawan or family? ada masa kawan yang leh tolong ade masa family yang leh tolong. kawan ngan sahabat mana lagi penting? yang nie aku tak pasti. bagi aku diorang nie semua peneman time aku sunyi jew, yang leh ilangkan kesedihan yang aku alami. tapi itu pun hanya sementara. bagi aku semua nya berpura-pura! buktinya aku dah jumpa sendiri n berlaku dalam hidup aku sekarang. diorang gunakan aku untuk kesenangan diorang. bila susah je baik, bila senang haram nak ingat. kawan la kama cam ne pon, nak cari sahabat sejati ibarat mencari "sebutir gula dalam pasir" (pakai hentam jew) macam tue jugak nak cari CINTA SEJATI. tue sebab aku lebih suka bersendirian. mana tak nya, pas sorang-sorang member aku buat aku menanggis! apa pasal pun aku tak tahu, tak faham aku ngan peragai manusia nie. hati orang kita tak leh nak jangka kan. tue la lumrah hidup.bila tak menegur kata kita sombong la bajet hot la ape la. polek-polek jew! tue sebab aku boleh dikatakan 24 jam online! itu bukan bermakna aku tak makan, tak mandi n tak solat tau. ade time-time yang aku kena beransur, aku beransur la melakukan tugas-tugas yang wajib. ha! nie duk heboh kat facebook pasal TSUNAMI bagai. bukan aku tak caya tapi sebenarnya aku risau keadaan abang aku. dah la abang aku tue kejew kat dalam kapal duk kat laut. dengar pulak tadi kata kat penang! wah, betambah risau la aku.. moge-moge tak apa la yang berlaku..




walaupun apa yang terjadi! aku tetap ingat korang semua sebagai sahabat n kawan aku, thank sebab sudi jadikan aku sebagai kawan korang. harap takde yang terasa dengan kenyataan aku! cuma aku terkilan ngan sesetangah kawan-kawan aku yang suka pentingkan diri sendiri. tak tahu la kalau aku pun macam tue gak kan. kadang-kadang aku sanggup bersusah tuk kawan-kawan sebab nak tengok kawan tersenyum walaupun kena tipu bagai. duit? memang pernah la kan, tapi aku tetap halal kan. sebab aku bantu dengan ikhlas. so aku mintak maaf banyak-banyak kalau pernah sakitkan hati korang terambil or terusik barang korang, harap dimaafkan. n semua kesalahan kawan-kawan aku pun aku dah lama maafkan. ceh! berjiwang-jiwang lak petang-petang cam nie, maklum la kena tinggal lagi dengan kawan sengsorang. dah nasib badan >_<


seronok kew baca?? datang lagi nyerk! ~TERIMA KASIH~

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dah PANDAI baca tue,TOLONG la komen sikit!!
^_^